Lakberendezési rétegblog, benne másként gondolkodók otthonai és egyéb nem szokványos helyek. Formabontó megoldások, ipari stílus és ódon. Loftok dögivel. Minden, és csak az, ami tetszik. E-mail: haztaji kukac freemail pont hu.

Itt vagyok igazán aktív:

Minden eddigi poszt

időrendben, egy listán: Komplett archívum 

Utolsó kommentek:

Címkék

álmodjunknagyot (10) amszterdam (4) anno (20) archívum (komplett) (1) argentin (7) asunción (1) atlanta (2) ausztrál (14) ázsia (8) bambusz (1) bánya (3) bár (9) barcelona (5) bécs (1) belga (16) benzinkút (1) berlin (10) bolt (3) brazil (11) brit (46) brooklyn (14) budapest (15) buenos aires (7) bútor (7) celeblak (18) chicago (4) chile (1) country (5) dán (18) dél-amerika (20) dél afrika (4) enyészet (22) etterem (16) extrém (35) fal (6) festés másképp (4) filmlakás (2) finn (1) fokváros (4) francia (41) fürdő (2) garázs (6) görög (1) guru (7) gyárépület (45) hadi (7) hangár (2) ház (84) hazai (29) holland (14) hongkong (1) hotel (19) időutazó (3) ikea (2) ipari (49) iroda (12) iskolaépület (3) istállóépület (8) izrael (2) japán (2) kalifornia (11) kanada (2) karácsony (16) kék (2) kína (4) klub (1) konténer (5) könyv (5) koppenhága (9) kuba (1) kult (18) lakás (56) lakóautó (2) lakóhajó (5) lengyel (1) litván (1) loft (117) lombház (2) london (25) los angeles (3) madrid (3) malajzia (1) manhattan (27) marokkó (1) marseille (2) Melbourne (4) mexikó (1) modern (1) Moszkva (1) német (15) new york (53) norvég (1) nyócker (3) öko (8) olasz (12) orosz (4) osztrák (1) paraguay (1) parfüm (2) párizs (22) penthouse (5) piros (1) portugál (2) provence (5) rakétasiló (1) raktárépület (23) retro (23) rom (4) románia (1) rózsaszín (3) saját (6) san francisco (9) sao paulo (8) shabby chic (6) sörfőzde (5) spanyol (12) spitalfields (4) steampunk (2) stúdió (5) svájc (2) svéd (20) Sydney (6) színes (20) szingapúr (1) szlovákia (1) templom (3) tetőkert (2) Thaiföld (1) török (1) trend (3) tunézia (1) tűzoltóállomás (1) újrahasznosított (15) új zéland (4) ukrán (1) ünnep (1) uruguay (3) usa (85) vatera (4) vintage (43) víztorony (2) zöld (14) Címkefelhő

Kedvenc blogok, oldalak

Sztálini ampír retro Szentpétervárról

háztáji 2013.06.01. 07:00

.

5.jpg.

Leningrád üdvözletét küldi. De nem holmi múzeumból, hanem egy szentpétervári magánlakásból. A 47 éves Sergej Bobovnikov egy XX. század elején épült belvárosi ház legfelső emeleti lakásában idézte meg a '30-as évek szovjet politikai elitjének világát. A négy évig tartó felújítás első lépéseként kiverette a falakat, amiket egykor azért húztak fel, hogy 8 családot zsúfolhassanak a lakásba, majd a vezető pártfunkcionáriusok otthonaira jellemző, az Art Decoból merítő, ú.n. sztálini ampír stílusban rendezkedett be.

Elmondása szerint mindennek semmi köze a politikai nézeteihez vagy a nosztalgiához, kizárólag esztétikai és praktikus okokból döntött a szovjet pártvezér pompa mellett: a '30-as, '40-es évek munkáira specializálódott műkereskedőként rengeteg eladatlan korabeli bútor és dísztárgy  állt a rendelkezésére, és magától a háztól sem áll távol ez a miliő, hiszen korábban valóban laktak itt pártvezetők. A ház legismertebb lakója Szergej Kirov, az SZKP meggyilkolt főtitkára volt. 

A felújítás 75.000$-ra rúgott, amihez szépen hozzátettek az utángyártott, korhű csempék és padlólapok is. Végül persze a berendezés sem merült ki az eladatlan eredeti bútorok, dísztárgyak behordásában, Bobovnikov újabb és újabb darabokkal tökéletesítette az összhatást. Kreatívan hasznosított újra itt-ott talált régi tárgyakat is, így lett pl. szekrényajtó az egykori Kirov traktorgyár egyik tölgyfa domborművéből, sütőajtó fogantyú egy antik szamovár csapjából, és fürdőszoba világítás egy vontatóhajó lámpáiból.  

Napidal:

1.jpg

2.jpg

3.jpg4.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg

23.jpg

.

A jó munkának hamar híre kelt: Bobovnikov elmondása szerint gyakran jelentkeznek nála lakberendezők azzal a kéréssel, hogy adjon tanácsokat vagy tárja fel forrásait, és özönlenek a lelkes érdeklődők is - ő pedig nem győzi hangsúlyozni, hogy otthona nem egy látogatható múzeum. Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy van egy másik lakása is a városban, a Néva túlsó partján. Bobovnikov egyébként a Shapka Moscovita társtulajdonosa is.

.

9.jpg

Forrás: The New York Times, fotók: Andrea Wyner.

Címkék: retro orosz lakás időutazó

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://haztajidizajn.blog.hu/api/trackback/id/tr465337248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Warlimont 2013.06.01. 12:45:38

Sose jártam 30-as évek pártvezéreinél, de szerintem a konyha és a fürdőszoba kissé erőltetetten steampunkos lett a sok rézcsővel, a kerek mérőórákkal és a többivel. A szobák viszont jól néznek ki! Jobb lenne múzeumnak kinevezni, nézni jópofa, de amúgy mai szemmel lakhatatlan.

háztáji · http://haztajidizajn.blog.hu 2013.06.01. 18:29:47

@Warlimont: Van benne igazság, bár a fürdőre pont azt írják, hogy "egy szovjet sportcsarnok zuhanyzójának stílusában készült." Nem tudom, én se jártam még olyanban.

2013.06.02. 09:24:37

Ízlés és Célszerűség nevű urak pedig egy-egy hatalmas monoklival a szemük alatt távoztak a helyszínről.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.02. 09:30:22

Ismerős és hiteles. Nálunk az iskolában hasonló képek lógtak a falakon. S a hangulat is ilyen volt. (Ti. orosz iskolába jártam, még a kommunizmus alatt.)

bunk0 2013.06.02. 10:05:32

A Lenin-arcképes szőnyeget mondjuk nem értem; szabad lett volna a sáros gumicsizmát a képébe törölni, szent ábrázatán taposni? Csak mert ennél kevesebbért is vittek el embereket akkoriban ...

Wilson 2013.06.02. 10:25:39

Namost. Akkor képzeljünk el egy jámbor berlini polgárt, aki neoklasszicista birodalmi stílusban, a birodalom jelképeit felhasználva, Hitler portrékat a falra aggatva, horogkeresztekkel díszítve rendezi be kies otthonát ÉÉÉÉS mindezt blogban az internetre nyomja... Na ugye. Ez a szemlehunyó, ostoba, megengedő nosztalgia a szovjet diktatúra után gyomorforgató és elfogadhatatlan. A kettős mérce szintúgy. BROAF

Krypton 2013.06.02. 10:46:57

@Wilson:
és akkor most énekeljük el a nemzeti összetartozás dalát együtt

Wilson 2013.06.02. 11:13:01

Basszus. Pont lesza@rom Orbánt ebben a kontextusban. De ez a reakció...? Ezt nem hittem volna. Na, én lépek innen, csá. Betegek vagytok.

LallyPop 2013.06.02. 11:16:13

@Wilson: Persze, de oroszországban az oroszok uralkodnak, Németországban pedig nem a németek, így nincs min csodálkozni.

Momina 2013.06.02. 11:31:57

Eszméletlen jó! Minden apró részletében! Helyenként, a fürdôben és konyhában olyan kommunista steampunk - ha létezne ilyen :) - a sok csôvel, vörösrézzel. Pöpec! :)

dobzse.laci 2013.06.02. 11:41:47

Az alapelképzelés nem is lett volna rossz, de...

Ez valami rettenet.
Élhetetlen és ronda. A 75 rugóba nem fért volna bele, bevésni a vezetékeket? Legalább az elektromosat.

A kevesebb néha több, neki sem kellett volna az egész lomiraktárat áthurcolászni.
A 25%-a elég lett volna, igy zsufi az egész.

bbwd 2013.06.02. 11:58:52

az oroszok nem ismerték az angol wc-t, a front alatt volt is nagy csodálkozás itt...

Rodolfo63 2013.06.02. 12:39:32

@Wilson: az oroszoknál ez elfogadott, a németeknél meg nem

AkosJaccik 2013.06.02. 13:41:11

@dobzse.laci: A ruszkik sosem szarakodtak azzal, hogy a delejt a falBAN, ne pedig azON húzzák végig. A lakás ezen pontja legalább autentikus...

2013.06.02. 14:45:27

Köszi a képeket, élmény nézegetni... A lakás hangulata valóban "áthozza" a szovjet forradalom atmoszférát: a régi nagypolgári lakás jellegzetes terei és bútorai közé vegyítették a szocreál cuccokat - a két világ fantasztikus tárgyainak találkozása, keveredése látványban is hihetetlen feszültséget hordoz - szerintem mindannyian érezzük, hogy itt valami nagyon nem stimmel, pontosan emiatt a feszültség miatt ez a lakás inkább egy művészi installáció. Múzeumnál otthonosabb, de nem otthon,ennek a légkörnek az elviseléséhez erős idegrendszer kell :) A réz csövek,szerelvények, rézzel készült használati tárgyak így jók,ahogyan vannak, szuper!

2013.06.02. 16:11:51

abból a korból még mindig érdemes megvenni bár mit. Nem ismerték a tervezett avulás és az esztétikum nem ment a tartósság és a praktikum javára.

András Fazekas 2013.06.02. 18:16:38

Az egésznek olyan Bulgakovos, Mester és Margarita-jellegű hangulata van. Kábé ilyesfajta kégliben lakhatott a DRAMIR-házban Latunszkij, a gyűlölt irodalmár és kritikus...

Mr Neanderthal 2013.06.02. 19:48:52

a furdoszoba kivaloan alkalmas kinzoteremnek is; testreszek lefureszelese, szem kinyomasa, nemi szervek csonkolasa utan konnyen takarithato

ccvv 2013.06.03. 08:24:57

Sok igazság van a hozzászólásokban, de azért nagyon izgalmas, nagyon más. Inkább ezt nézem, mint a századik egyen-celeb-nyaralót rattan, gyarmati, kolóniál, esetleg dizájnbenlsővel...

Elijah_Baley 2013.06.03. 10:11:27

na jó, akkor lelövöm a poént, a sztálini ampír egy építészeti stílus, ez a ház ippeghogy századfordulós polgári.
a kecó berendezése három évtizedet ölel fel a rövid polgári stílussal, illetve onnan maradt tárgyakkal kezdve, a huszas és harmincas évek szovjet, tökkülönböző területről származó (motiválatlanul elszórt) relikviáival...
nem is volt lakberendezési stílus ezekben az időkben, de ez láccik is az installáción, vállalati molinó az ágyon terítő gyanánt, különböző korokból származó utcanévtáblák a falon, magyarázó feliratok közfürdőkből vagy katonai garnizonból, plakátok az ötvenes évekből, stb.
nem ér a kecó berendezése hezvenötezret, max a komcsi nosztalgia rajongóinak
bocs

Warlimont 2013.06.03. 10:24:23

Igen, ez nekem is feltunt, hogy sok az utcanevtabla... Nehez elhinnem, hogy pl anno "Zsoresza utca" felirat volt barkinel a konyha munkafelulete felett közvetlenul.... A konyha es a furdöszoba femforgoszekei pedig inkabb valami regi borbelyszalonba tudom odakepzelni.

Nincsenek valahol-valakinek archiv fotoi, netes linkje valodi korabeli szovjet lakasbelsökröl, hogy mikent nezett ki egy ilyen eredetiben?

hungarisztan 2013.06.03. 10:56:49

@Wilson: Nagyon rossz úton jársz ezzel a kettős mércézéssel.

Ad 1: a csávó világosan megmondja (ha hihetünk neki és/vagy a posztolónak), hogy „[...] mindennek semmi köze a politikai nézeteihez vagy a nosztalgiához, kizárólag esztétikai és praktikus okokból döntött a szovjet pártvezér pompa mellett”.
Szerintem rajta kívül ez senkinek nem esztétikus (sőt!), de az alulfejlett esztétikai érzék még nem büntetőjogi kategória. A praktikum is legfeljebb oly módon értelmezhető, hogy kereskedőként volt egy csomó elfekvő szarja, amit a kutya nem vett meg, beépítette hát, ezzel csökkentve a raktárszükségletet. Praktikum kipipálva.

Ad 2: A csákó – bár hangoztatja, hogy a lakás nem múzeum – tök egyértelműen muzeális jelleggel rendezte be, hiszen van másik lakása, ő maga sem bír ott lakni. (Nem csoda.) Bár az oroszokról sok mindent el lehet képzelni, azért azt nem merném kijelenteni, hogy aki így rendez be egy lakást, az egyszersmind a kommunista rezsim, a gulágok, a kínzások, a tömeggyilkosságok éltetője is lenne. Míg ugyanez sokkal könnyebben vélelmezhető egy náci szimbolikájú lakásberendezéssel, ugyanis a náci Németországban az építészet, a művészeti stílus a náci ideológia szerves része volt, államilag kiépített/támogatott, önmagát a rezsim lenyomataként és reprezentánsaként definiáló, büszkén vállalt, mást nem toleráló, kizárólagosságot követelő irányzat, melynek egyetlen funkciója az ideológia iránti feltétlen elkötelezettség demonstrálása volt. A kommunista diktatúra bár megpróbált hasonló hatalmi stílusirányzatot (szocreál) kiépíteni, s bár innen úgy tűnhet, hogy az állami intézmények berendezési divatja révén sikerrel is járt, sőt, bizonyos mértékig exportálni is tudta azt a csatlósországoknak, valójában sosem épült be olyan szervesen és összefonódottan a köztudatba, mint a náci megfelelője. Nem utolsó sorban azért, mert a komcsik megtartották a polgári miliő kívánatos-használható darabjait (erről árulkodnak a fönti, iszonyatos eklekticizmust, avagy nevezzük nevén: giccsparádét visszaadó képek is). De nem muszáj ilyen patikamérlegen méricskélős viszonyba belemenni, mert van egy sokkal fontosabb különbség is, ami ha nem is indokolja a kettős mércét (milyen kettős mércét? nálad talán az van? mert ami a terrort illeti, nálam nincs), magyarázatot ad rá, miért bukkan föl újra és újra a kommunizmus öröksége, és miért nézünk/néznénk más szemmel a nácizmus örökségére:

Ad 3: A náci Németország mára teljesen szembesült a múltjával és megbánta azt, míg ugyanez a folyamat a kommunizmussal kapcsolatban nem történt meg. Oroszországban (és ha úgy tetszik: Magyarországon is) nagyon is tovább él a kommunista múlt – és sajnos nem csak az enteriőr design részeként...
Ez persze egyáltalán nem erény, amire való hivatkozással bármiféle mentességet kéne gyakorolni az egyik diktatúra fölött, ám a kommunista örökség újabb és újabb felbukkanása nem feltétlenül egyenértékű a kiváltó ideológia éltetésével, annak részben merő szegénységi okai vannak: „hát csak nem fogom kidobni ezt a príma ...-t, mikor egy új vacak ... rubelbe kerül!” – ez a fajta gondolkodásmód ugyebár elképzelhetetlen Németországban a náci múlt darabjaival. És pont itt jön (jöhet) be a kettős mérce: a náci relikviákat azért nem fogadjuk el, mert Németország leszámolt a sötét múltjával. Nem kérdés, hogy a társadalom túlnyomó többsége, illetve a hivatalos kánon is mély szégyenként éli meg Hitlerék regnálását. Oroszországban (és orbáni csatlósországában) ez a folyamat nem ment végbe: él a nosztalgia úgy a tárgy- mint a politikai „kultúrában”. Lehet úgy értelmezni, hogy ez kettős mérce Németország rovására, de lehet úgy is értelmezni, hogy Németország tanult a hibájából, ezért a magasabb követelmény.

Amúgy meg épeszű ember ilyen lakást nem rendez be magának, mert kurva ronda. Az elmebetegekre meg rendszerfüggetlenül alkalmazhatatlanok a normális emberekre érvényes szabályok...

Elijah_Baley 2013.06.03. 10:58:35

szerintem akkoriban pont nem volt meghatározható lakberendezési stílus, nyugaton tombolt az art deco, a szovjeteknél meg minden a funkcionalizmus köré szerveződött, valószínű, h a régi, forradalom elötti időkből maradt bútorok éltek tovább, ami új készült, ott az alapfunkción kívűl más nem jöhetett szóba.
a második vh után kezdődött egy konszolidáció, abból az időböl sok bútor maradt fenn, azok már tényleg a sztálini ampír jegyeit hordták magukon, masszív intarziás darabok, faragott motívumokkal...

Warlimont 2013.06.03. 11:54:27

Az orosz es a nemet szembenezesben azert van par kulönbseg. A nemetek totalisan elvesztettek mar a masodik vilaghaborut, es szembenezesre kenyszeritettek öket, a szovjetek meg totalisan megnyertek a masodikat es egy 40 evig stabilan muködö erös vilagbirodalom vezetöi lettek. Az orosz nep sose volt, es talan sose lesz ilyen meghatarozo a vilagban, mint ebben az idöszakban. Miert dobjak el a törtenelmuk legdicsöbb fejezetet? A verrel meg kar törödniuk, az egesz törtenelmet verrel irtak, kiveve a mostani pol.korrekt-liberalis szart, ami azonban mostanra jobban tönkretette Europat, mint ket vilaghaboru, es nyertesse tette Kinat a vilagon, vagy közbejön egy harmadik vilaghaboru, de az inkabb ne jöjjön.
Egyebkent nem tudom, hogy a nemetek, japanok is tenyleg szembeneztek-e a multtal, vagy csak megtanultak ugyesen kommunikalni.

hungarisztan 2013.06.03. 12:19:36

„szembenezesre kenyszeritettek öket”
Ez így van, azonban a nácizmussal való leszámolás nem ment egyik napról a másikra. Az nem úgy volt, hogy egyik nap még SS egyenruha, másnap meg fúj nácizmus... Mindazonáltal a német társadalom történelemtudatára és nemzeti identitására ma egyértelműen a szégyen nyomja rá a bélyegét. Nem véletlen Németország iszonyatos mértékű túlkompenzációja, s az a hihetetlen mennyiségű pénz, amit belenyomnak az EU-ba (s amit többek között Magyarországon is lenyúlnak a potentátok).

„egy 40 evig stabilan muködö erös vilagbirodalom”
Az a stabil működés az annyira volt stabil, hogy kizárólag belső elnyomással, besúgóhálózattal, rettegett titkosszolgálattal és egyéb erőszakszervezetekkel, valamint terrorral volt fenntartható. Továbbá úgy robbant atomjaira az első leendő alkalommal, hogy ihaj. Az erősség is relatív fogalom: míg a világpolitikában erőt mutatott, addig a saját állampolgárait totálisan lerabolta, szegényeségben és kilátástalanságban tartotta őket. Valóban ez az erős hatalom legfőbb ismérve?

„Miert dobjak el a törtenelmuk legdicsöbb fejezetet?”
Tán azért, mert kurvára nem volt dicső fejezet?! Tán azért, mert milliókat ölt meg, vagy taszított rabságba/nyomorba önkényes szeszély alapján? És aki ki tudta bekkelni, annak is milyen élete volt? Lehet, hogy többen élték túl, mint ahányan nem – no de hogyan lehet dicsőnek nevezni egy olyan hatalmat, amelyik a saját állampolgárait semmibe veszi?

„A verrel meg kar törödniuk, az egesz törtenelmet verrel irtak, ”
???
Ember, végiggondolod, amiket írsz?

„jobban tönkretette Europat, mint ket vilaghaboru, es nyertesse tette Kinat a vilagon”
Nyertessé Kínát? Azt a Kínát, ahol épp ma halt meg egy 14 éves gyermekmunkás? Ahol a népesség javarésze a szegénységi küszöb környékén él? Ahol nem kritizálhatod a kormányzatot ezért, mert elvisznek, megkínoznak, megölnek, és sosem hallanak felőled többé? Ez lenne a nyertes Kína?
Ott szeretnél inkább élni, vagy a „tönkretett” Európában?

Ember, végiggondolod, amiket írsz?

Elijah_Baley 2013.06.03. 13:22:56

"Egyebkent nem tudom, hogy a nemetek, japanok is tenyleg szembeneztek-e a multtal, vagy csak megtanultak ugyesen kommunikalni"
hehe, hatvan év viszonylagos jólét, vezető gazdasági, tudományos és regionális politikai szerep sokat segít annak megértésében, jó-e v rossz a jelenlegi irány
ruszkiban csak húsz év nyomor volt eddig, nekik nehezebb dönteniük.
de az idő megoldja, száz év távlatából nem lesz annyira látványos különbség a náci meg a multináci rezsim közt :)

Warlimont 2013.06.03. 13:27:04

Hungarisztan,

"Az a stabil működés az annyira volt stabil, hogy kizárólag belső elnyomással, besúgóhálózattal, rettegett titkosszolgálattal és egyéb erőszakszervezetekkel, valamint terrorral volt fenntartható"

Melyik birodalom muködött önkentes alapon? Mondj mar egyet.

"Ember, végiggondolod, amiket írsz?"
Igen vegiggondoltam. Es miutan kicsodalkoztad magad, megint azt kerem, legyel konkret, melyik reszevel nem ertesz egyet? Azzal a mondassal, hogy a törtenelem a haboruk (azaz a ver) törtenelme? Ezt nem en mondtam, de amugy cafold meg. Vagy azzal hogy Europa most nagyon rossz iranyba halad? Cafold meg. Hogy a liberalizmus es a multikulturalizmussal az EU a kaosz fele tart? Cafold meg, bizonyitsd be, hogy pl Svedorszagnak igenis kellenek a szomaliai negerek, akik felgyujtottak Stockholm egy kulvarosat, es Franciaorszagot is jo ertelemben pezsditik fel a mindennapos etnikai villongasok. Vagy azzal nem ertesz egyet, hogy Kina nyerte meg gazdasagilag az elmult 10 evet? Cafold meg. Tökmindegy, hogy a 14 eves gyerekmunkas meghal, a vege az, hogy Kina gazdasaga 2020 elött az USA-et is lehagyja, es jelenleg az összes vilagceg azert kapar, hogy kinai gyarat alapithasson es mindenki a kinai piacra fejleszt. Lehet, ez eddig nem tunt fel, de olvass ujsagot, böngeszd a netet. Azt pedig csak joslom, hogy Kina most meg tanul, erösödik, es fegyverkezik, jobban mint barki a Földön, es 10 ev mulva a kinaiak abbahagyjak majd a hajlongast es a mosolygast es diktalni kezdenek kökemenyen.

„Miert dobjak el a törtenelmuk legdicsöbb fejezetet?”
"Tán azért, mert kurvára nem volt dicső fejezet?!" Mar miert ne lett volna? Azok az orosz, mostanra lecsuszott tizmilliok, akik a szovjet rendszer kiterjedt szocialis halojaban jol eltek, volt munkajuk, tisztes eletszinvonaluk, bizony dicsö idöszaknak elik meg azt a korszakot.

"Továbbá úgy robbant atomjaira az első leendő alkalommal, hogy ihaj."
Az EU is eppen robbanni keszul, akkor most mivel stabilabb ez a rendszer? _:)

Elijah_Baley 2013.06.03. 13:58:28

@Warlimont: nemtom, járatos vagy-e a posztszovjet régióban, de a dicső kommunális múlt megítélése ott marhára nem egyöntetű, már az anyaországon belül se, a tagköztársaságokban meg aztán tényleg csak az sírja vissza, aki pesten a ruszki tankok vonulását várná...
az nyilván érthető, aki azóta szarul él, az visszavágyódik, de sok ember pont a béklyóitól szabadult meg és marhára nem kívánja vissza az egyenlősdit.
én bírtam a szu-t, meg szerinte bircamax kollega is, de ez csak annak az adomaszerű mondásnak köszönhető, h a szovjetúnióban kétféle ember boldog, a gyerek meg a bolond :)

Warlimont 2013.06.03. 15:00:41

Magyarorszag is egy posztszovjet regio bizonyos szempontbol. A Szovjetunioban nem eltem, az itteni 70-80-as evekben viszont igen. Sajat es szuleim szemevel nezve nem volt az rossz idöszak, pedig nem is voltunk parttagok. Lehet, ma kritizalni, de aki elt akkor, biztosan nem utalta.
Hogy az oroszok miert nem neznek szembe a multjukkal? Lehet megtettek, es ök sem utaljak annyira, plusz nem is kötelezö talan utalniuk. De nem tudom biztosan, csak tippeltem, meg nagyon el is tertunk a targytol...

Elijah_Baley 2013.06.03. 15:40:57

két, marhára különböző országról beszélünk ám... itt szerintem se sokan szenvedtek akkoriban, a szovjetben azért voltak elegen :)

Elijah_Baley 2013.06.03. 15:42:53

on:
a sütő meg az elszívó tényleg steampunk :)

osvathzoltan 2013.11.16. 11:24:31

nagyon jó a Lenin szőnyeg a világ ura fürdőben a színek és a csempe áá uralkodó
süti beállítások módosítása