Lakberendezési rétegblog, benne másként gondolkodók otthonai és egyéb nem szokványos helyek. Formabontó megoldások, ipari stílus és ódon. Loftok dögivel. Minden, és csak az, ami tetszik. E-mail: haztaji kukac freemail pont hu.

Itt vagyok igazán aktív:

Minden eddigi poszt

időrendben, egy listán: Komplett archívum 

Utolsó kommentek:

Címkék

álmodjunknagyot (10) amszterdam (4) anno (20) archívum (komplett) (1) argentin (7) asunción (1) atlanta (2) ausztrál (14) ázsia (8) bambusz (1) bánya (3) bár (9) barcelona (5) bécs (1) belga (16) benzinkút (1) berlin (10) bolt (3) brazil (11) brit (46) brooklyn (14) budapest (15) buenos aires (7) bútor (7) celeblak (18) chicago (4) chile (1) country (5) dán (18) dél-amerika (20) dél afrika (4) enyészet (22) etterem (16) extrém (35) fal (6) festés másképp (4) filmlakás (2) finn (1) fokváros (4) francia (41) fürdő (2) garázs (6) görög (1) guru (7) gyárépület (45) hadi (7) hangár (2) ház (84) hazai (29) holland (14) hongkong (1) hotel (19) időutazó (3) ikea (2) ipari (49) iroda (12) iskolaépület (3) istállóépület (8) izrael (2) japán (2) kalifornia (11) kanada (2) karácsony (16) kék (2) kína (4) klub (1) konténer (5) könyv (5) koppenhága (9) kuba (1) kult (18) lakás (56) lakóautó (2) lakóhajó (5) lengyel (1) litván (1) loft (117) lombház (2) london (25) los angeles (3) madrid (3) malajzia (1) manhattan (27) marokkó (1) marseille (2) Melbourne (4) mexikó (1) modern (1) Moszkva (1) német (15) new york (53) norvég (1) nyócker (3) öko (8) olasz (12) orosz (4) osztrák (1) paraguay (1) parfüm (2) párizs (22) penthouse (5) piros (1) portugál (2) provence (5) rakétasiló (1) raktárépület (23) retro (23) rom (4) románia (1) rózsaszín (3) saját (6) san francisco (9) sao paulo (8) shabby chic (6) sörfőzde (5) spanyol (12) spitalfields (4) steampunk (2) stúdió (5) svájc (2) svéd (20) Sydney (6) színes (20) szingapúr (1) szlovákia (1) templom (3) tetőkert (2) Thaiföld (1) török (1) trend (3) tunézia (1) tűzoltóállomás (1) újrahasznosított (15) új zéland (4) ukrán (1) ünnep (1) uruguay (3) usa (85) vatera (4) vintage (43) víztorony (2) zöld (14) Címkefelhő

Kedvenc blogok, oldalak

Folytatódik a 2 gombócos időutazás

háztáji 2011.07.06. 07:14

 

Jelentem, Illés bácsi is megvolt. A múlt heti retro fagyizós posztban emlegetett gödöllői gyöngyszemről beszélek.

 

 

Én csak annyit kértem a Fischertől, nem kevés sört helyezve kilátásba, hogy ha még ott vannak a környéken, tegye meg, hogy lefotózza a szebb napokat látott világító feliratot Illés bácsi fagyizójának kertkapuja fölött, mert az kimaradt előző nap, amikor együtt jártunk ott. Mikor visszahívott, már azt ordította, hogy „Megvan a sztori!” Csalódott lesz, hogy végül nem írom meg, mert nem szívesen teregetem ki mások magánéleti tragédiáját, pláne, ha nem is függ össze a tárggyal. Szomorú történet... menjetek fagyizni, majd Illés bácsi elmeséli. És most a lényegre.

Ebben a fagyizóban is megállt az idő valamikor nagyon régen. Muzeális fagyigép – pipa. Fedeles tárolóedény (fedél alatt WC papír a páralecsapódás miatt) – pipa. Évtizedek óta változatlan dizájn - pipa. Van még továbbá 150 Ft-os gömb, mert itt gömböt mérnek, nem gombócot, hasonló árfekvésű sütik szerény választéka egy szertárszekrényre emlékeztető alkalmatosságban, egy ránézésre ’72 óta nem használt kerti kiülős részleg piros műbőr bevonatú székekkel és kempingasztalokkal. Valamint egy cégér, ami azóta lóg a bejárat felett, hogy Illés bácsi, teljes nevén Barna Illés, itt főzi a fagyit Gödöllőn, miközben nem is itt lakik: pontosan 45 éve.

A fotókat nézegetve mégsem vagyok biztos abban, hogy jót teszek a mesterrel azzal, hogy ország-világ elé tárom őket, pedig az volna a cél. A sajátos hangulatú hely valóban nem tűnik valami bizalomgerjesztőnek a képek alapján. Pedig nincs itt semmi baj, csak minden régi, és ki tudja miért, reklám újságokkal van letakarva a fél bolt. A fagyi pedig remek. A Fischer ugyan ezidáig nem volt elragadtatva tőle, de tegnapelőtt rájött, miért volt szokatlan ízű számára a csoki fagyi: mert csokiból van. 

Illés bácsi franciakrémesét pedig már egy másik blogban is megénekelték.

 

Cím: Gödöllő, Szabadság út 111.  A képek után UPDATE!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 SZOMORÚ UPDATE   (folyamatosan frissül) 

 

Bizonyára mindenki hallotta már, hogy egy "lakossági bejelentést" követően meglátogatta Illés bácsit a Nébih, illetve az újabb hírek szerint nem is a Nébih, hanem a Pest Megyei Kormányhivatal Gödöllői Járási Hivatala, és egy sor olyan feltételhez kötötte a hely további üzemelését (az átépítéstől a gépek lecseréléséig), amit a 78 éves cukrászmester anyagi okokból nem tud teljesíteni, így még ott helyben megállapodtak abban, hogy a cukrászda 2016. május 15-én, kerek 50 év után végleg bezár. Technikailag tehát nem záratták be a helyet, "csak" ellehetetlenítették a további működését. Itt olvashattok erről, az RTL klub szívszorító riportját itt, az atv beszámolóját itt találjátok.

Az eset kirobbanásakor szinte azonnal petíció indult a cukrászda megmaradásáért "Hagyják dolgozni Illés bácsit!" címmel, ahol nem egészen két nap alatt több mint 33.000 (!) aláírás gyűlt össze. Itt lehet aláírni.

A gödöllői polgármester, Gémesi György nyilatkozatát itt találjátok, itt pedig a cikket, mely szerint a "A polgármester mindenképp szeretné, hogy Illés bácsi tovább vigye a mesterséget. Terve is van erre, amiről jövő héten dönthet az önkormányzat". A terve pedig az, hogy a gödöllői önkormányzat a tulajdonjog fejében felújítaná a cukrászdát, Illés bácsi pedig tőlük bérelhetné a helyet a továbbiakban, bár ő maga azt nyilatkozta legutóbb (itt), hogy többé már nem szeretne kinyitni. Egy kanadai meghívást is köszönettel visszautasított (itt). A Facebook oldalán (itt) arra is felhívta a figyelmet (itt), hogy a nevében indított adománygyűjtéshez semmi köze, kéri, hogy senki ne utaljon a csalóknak. 19-én pedig meghozta a végleges döntést: Gödöllő hivatalos Facebook oldalán jelentették be (itt), hogy nem fogadja el a polgármester ajánlatát, nem újíttatja fel, inkább végleg bezárja a cukrászdát. A döntést megromlott egészségügyi állapotával indokolta. Muzeális berendezéseit hivatalosan felbecsültetik és a város megvásárolja.

Az ügy kapcsán több celeb/megmondóember is megnyilatkozott, amiről én speciel azt gondolom, hogy nem feltétlenül szerencsés véleményt alkotni egy olyan helyről, ahol saját elmondásuk szerint sosem jártak, valamint hitelesebben kardoskodhatnának a Nébih igaza mellett, ha az sem rántott sajtos szendvics, sem torta biznisz révén nem állna érdekükben. Őket nem linkelem be, az ingyenreklámot már megkapták. Van olyan celeb is, aki nemcsak észt osztana, de pénzzel is segítené a hely megmaradását (itt).

A Heti Válasz eközben a szavaimat kiforgatva állítja (itt), hogy "Adott egy cukrászda, amely még a vele rokonszenvező leírás szerint is gyanús higiéniai körülmények között, minimális választékot kínált lerobbant környezetben." Nem. Én ezt írtam: "A sajátos hangulatú hely valóban nem tűnik valami bizalomgerjesztőnek a képek alapján. Pedig nincs itt semmi baj". 

 

Címkék: retro hazai

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://haztajidizajn.blog.hu/api/trackback/id/tr13042798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.07.06. 18:09:09

Uff. Számtalanszor elmentem mellette, de mindig azt hittem 20 éve bezárt cukrászdáról van szó...

A képek alapján nem bizalomgerjesztő (és még finom voltam), de lehet bepróbálom ha arra járok legközelebb. Szigorúan egyedül, mert az asszony frászt kapna a látványtól :)

derabitz 2011.07.06. 18:16:15

A képek alapján, biztos, hogy nem tettél jót a mesterrel. Néhány nap és tuti a KÖJÁL (vagy mi) szemléje.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2011.07.06. 18:35:40

Hol van ez a cukrászda helyileg Gödöllőn belül?

Benikuty 2011.07.06. 18:45:40

többször voltam, de nem a minőség miatt, hanem mert kész időutazás úgy 40 évet vissza, Illés bácsival pedig jót lehet dumálni:)

atila68 (törölt) 2011.07.06. 18:50:33

Ez már inkább Máriabesnyő nem?

okleveles naiv 2011.07.06. 19:08:23

Két éve keveredtünk oda véletlenül a kedvesemmel, és nagyon finom volt a fagyi!
De most ezt olvasva eldöntöttük, h újra elmegyünk egy alaposabb kóstolóra... :)

beszóló 2011.07.06. 19:37:00

A cím helyesen: Folytatódik a 2 gömbös időutazás.
A napidal megint király.

magyar bucó 2011.07.06. 19:59:13

@Kőmíves Kelemen: Szerintem az ÁNTSz is azt hitte, azért nem zárta még be.

tokomtelevan 2011.07.06. 20:04:51

Vagy 6-8 éve jártam arra egy kollégámmal, aki él hal a fagylaltért.

Betértünk vettünk pár gombócot.

Visszaérve az utcára az első szemetesben landolt mind a két tölcsér fagylalt.
Toronymagasan életünk legszarabb fagylaltját sikerült prezentálni.
Nem volt jó íze, tele volt víz-jégdarabokkal, különösen a citrom. (tudom abban csapódik ki legjobban a víz)

Egy biztos, én oda többet be nem teszem a lábam!
Ha a fél kezem a seggembe dugom, akkor is jobb fagylaltot gyártok magamnak.

háztáji · http://haztajidizajn.blog.hu 2011.07.06. 21:51:16

@magyar bucó: :D De mi ez a bizalmatlanság? Csak mert régi? Vagy a reklámújság fétis az oka?

magyar bucó 2011.07.06. 22:37:05

@háztáji: Talán a rozsdás fagyitároló, meg a takarítás helyett használt reklámújságok...

Bérgyilkos Bohóc 2011.07.06. 22:40:47

A mai napig juszt is "gömböt" kérek. Azóta utálom a gombócot, amióta Budapásten kiskölyöként kiröhögtek a nagyarcúak a fagyizóban, hogy mi az, hogy "gömb"? Azóta hordom magamban ezt a komoly lelki sérülést.

zsebatya 2011.07.07. 09:35:17

Gödöllői vagyok, gyerekkoromban (negyven éves távlat) program volt átsétálni a dombon a "besnyői" cukrászdába. Véletlenül májusban jártam ott, nagy csalódás volt, akármilyen jó fej is Illés bácsi. Ráadásul az a legendás krémes vaníliás-cukros habarmánynak bizonyult, tán még a dobozos teso-termék is jobb, mint amit vettünk. Csak az emléke szép, a jelen harmatos.

Sákif za morro? 2011.07.07. 11:42:46

@tokomtelevan: Valószínűleg az lehetett az oka, hogy nélkülözte a tartósítószert, mesterséges színezéket és aromákat. A mekis hamburger után is fura íze van a marhalábszár pörköltnek.

Sákif za morro? 2011.07.07. 11:43:33

@Bérgyilkos Bohóc: Én vidéken nőttem fel, ott mindenhol gombóc volt. :-o

Sákif za morro? 2011.07.07. 11:48:45

Ma egyébként elmegyek és megnézem az öreg fagyiját.

háztáji · http://haztajidizajn.blog.hu 2011.07.07. 12:20:13

@Ben Zinkoot: De jó, majd feltétlenül referálj! Nincs kedved tolni egy franciakrémest is? Szívesen átutalom neked mind a 130 Ft-ot, csak derüljön ki végre, hogy 1.) milyen, és 2.) hűt-e a hűtő!:)

Sákif za morro? 2011.07.16. 00:26:15

@háztáji: Tisztelettel jelentem, megvolt! Sajnos mikorra odaértem, bezárt. Ma azonban pótoltam. El kell mondjam, időutazás volt a javából. A kertbe lépve ismét gyerek voltam. Nyár, semittevés, meleg, fagyi kilátásban.... Sugárzik a nyugalom az egész cukrászdából. Sajnos a háttérben ott az elmúlás is, de egyelőre maradtam a jelenben. :-) Nem vacakoltam, kezdtem egy krémessel. Külsőre tényleg semmi extra. Sőt, inkább furcsa. Az első kóstolás után sem éreztem hogy ettől hanyatt kellene esnem. A felétől azonban átváltott, rájöttem hogy a cukrászipari csodaszerek hiányoznak belőle. Az öreg egyszerű, boltban kapható alapanyagokból dolgozik. Mint nagyanyám, amíg élt. A sütiben érezni lehetett a cukrot, a tojást, stb. Dupláztam. Ezután jött a fagyi. uraim, az beszarás jó volt! Kartedor? Lófaszt! A csokifagyinak kakaó íze volt. Az epernek eper. A vanília álom volt. A citrom jeges, savanyú és tele citromdarabokkal. Azon kaptam magam, hogy végigettem az összeset és közben a gyerekkoromról ábrándoztam. Holnap megyek, viszem a családot is. Erről beszéltem nekik egész este, ők is kíváncsiak lettek. (A gyerek mondta, hogy "anya" szerint hülye vagyok, hogy egy lerohadt cukrászdáért így tudok lelkesedni. Kíváncsi vagyok, holnap is ezt mondja-e. (Szerintem csak mérges, hogy nekik nem szóltam. :-DDD )) Bocsánat, kicsit hosszú lett. :-))))

Sákif za morro? 2011.07.16. 00:28:27

@zsebatya: Apósom mesélte, hogy régen a kapu előtt állt a sor vége, annyian jártak oda.

háztáji · http://haztajidizajn.blog.hu 2011.07.16. 09:38:16

Köszi a beszámolót! A múltkori hsz-ek után már arra gondoltam, hogy talán csak mi fogtunk ki egy jobb napot, de ezek szerint minden oké. Meg nyilván ízlések és pofonok. Örülök, hogy neked is ennyire bejött!

Yo! Maaan! 2011.07.19. 11:38:47

@beszóló: Frászt! A fagyi nem gömbös, hanem gombócos. Úgy, ahogy a vonat hangutánzója sem sihuhu, hanem csihuhu, ahogy a klassz-ból a klafa nem kafa és a nagy klasszikusok szerint ahogy a lóf.sz nem furulya, a majoms.gg nem rózsabimbó... :) Capise?

dibbler 2011.09.11. 14:02:14

Hja, jó kis benchmark, a mai alapanyagok amiből az öreg dolgozik, biztos jobbak, még az olcsó is.
Az eladás, a technológia, a környezet ugyanaz.

Mindig mondom, hogy az élet MINDEN területén ugyanakkora a különbség az akkori meg a mai között, mint a fekete-fehér csöves TV és az LCD TV között.

Már bocs, akinek ez meglepetés, annak az agyával/emlékezetével stb. bajok vannak.

Másik tanulság: így néz ki a lemaradás, ráadásul aki lemarad, legtöbbször észre sem veszi, milyen szánalmas.
süti beállítások módosítása