A tegnap megrendezett Velodrom egy oldtimer autós-motoros ereszd-el-a-hajam Budapest első kerékpáros versenypályáján, az 1896-ban átmenetinek épült, 1928-ban Hajós Alfréd tervei szerint újjáépített és úgy maradt Millenárison, Zuglóban. A felvonultatott ritkaságok mellett különlegessé teszi az is, hogy a szervezők az angliai Goodwood mintájára szorgalmazzák (többek közt csökkentett jegyárakkal) a látogatók korhű öltözetben való megjelenését. Tegnap a látogatók jó 80%-a benne volt a buliban.
Namármost, engem cseppet sem érdekelnek az autók, meg a motorok, de ha ennyire régi járgányokról van szó, még én is felkapom a fejem. Szakszerű beszámolóért persze tessenek a totalcarhoz fordulni, én csak laikus élménybeszámolóval szolgálhatok, azzal viszont miért ne szolgálnék, ha egyszer ott voltam. Kedvcsinálóként mutatom, ami tetszett.
A rendezvény három abszolút sztárja, két Bugatti és egy Maserati közül kettő:
Utóbbi gróf Festetics Ernő egykori piros-fehér-zöldre fényezett versenyautója, egy 230 lóerős, 1933-as Maserati 8CM. Mostani (svájci) tulajdonosa az eredeti állapotra restauráltatta. Az alábbi fotón '57-ben, a Városligetben (jobbra):
fotó: Velodrom Millenáris Facebook
...és tegnap. Maserati jobbról...
...balról...
...szemből...
...és szinte felülnézetből. Csak a teljesség kedvéért, tényleg. Bár alá nem másztam.
Az egyik Bugatti, a T40:
A másik Bugatti, az 1931-es T43:
Közben Karotta és Róbert az újrainduló totalcarnak forgat hétköznapi öltözékben:
Személyes kedvencem, a Peugeot 202, amihez hasonlót én az életben nem láttam:
Egy angol rendszámos Riley:
Az 1939-ben készült négy BMW 327-es túraautó közül az egyetlen megmaradt példány:
Egy Salmson és egy Aero:
Egy átépített leadsled Buick:
Nincs adat:
Jaguar:
Két autó, ha derékszöget zár be - egy 311-es Wartburg és talán egy MG:
Balra egy BMW, jobbra Adler:
A világ legszebb autója: Citroen DS (egy Mercedes W116 és egy Mini mellett):
Futamhoz sorakozó - hátul balra egy very British Norton-Triumph fúziós triton:
A kevéske infó innen származik: totalcar/belsőség, velodrom.hu.
A fotók sajátok. Normális fotókért irány a totalcar, vagy a Velodrom Facebook oldala.
Utolsó kommentek: